
Stížnosti
Podání stížnosti
Stížnost lze podat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Proti postupu NSZ při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat stížnost:
- pacient,
- zákonný zástupce pacienta,
- osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel,
- osoba zmocněná pacientem.
Stěžovatel má povinnost prokázat svoji totožnost a skutečnost, že je stěžovatelem dle § 93 z. č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, v platném znění.
Telefonická stížnost
Přijímá pouze hlavní sestra v době od 6:00 do 14:00 hodin na telefonu +420 566 512 384.
Tato stížnost bude zaznamenána krátkým zápisem včetně kontaktních údajů žadatele.
Podmínkou pro řešení telefonické stížnosti je její písemné potvrzení stěžovatelem (podpis).
Ústní stížnost
Lze podat jakémukoliv zaměstnanci nemocnice (24/7). Tento zaměstnanec stěžovatele odkáže na hlavní sestru nemocnice (podání stížnosti je možné v době od 6:00 do 14:00 hodin), kde je učiněn krátký zápis s podpisem stěžovatele. Po sepsání záznamu obdrží stěžovatel jeho kopii.
Po pracovní době hlavní sestry je nutné doporučit stěžovateli podat stížnost písemnou formou.
Písemná stížnost
Náležitosti písemné stížnosti:
- podstatné skutkové okolnosti, které vedou ke stížnosti, včetně uvedení názvů pracovišť, popřípadě i jmen osob, kterých se stížnost týká,
- jméno a příjmení stěžovatele, bydliště nebo doručovací adresu stěžovatele, případně jiný kontakt na stěžovatele (telefon, fax, e-mailová adresa),
- vlastnoruční podpis stěžovatele u písemné stížnosti.
Adresa pro doručování:
Mgr. Markéta Klímová
hlavní sestra
Nemocnice sv. Zdislavy, a.s.
Mostiště 93
594 01 Velké Meziříčí
e-mail: marketa.klimova@mediterra.cz
fax: 566 512 386
Za podání písemné stížnosti se považuje i stížnost zaslaná e-mailem nebo faxem, je-li podepsaná. Nemocnice sv. Zdislavy, a.s. zajišťuje nepřetržité přijímání informací i prostřednictvím webových stránek.
Přijetí stížnosti potvrdí stěžovateli hlavní sestra dopisem do 5 dnů od jejího doručení, s uvedením lhůty, v níž bude stížnost vyřízena.
Pokud osoba, která podala NSZ stížnost (dále jen „stěžovatel“), s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který NSZ udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zároveň uvede důvod nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem (NSZ).
Pokud jste s naší prací byli spokojeni, budeme rádi, když nás o tom rovněž budete informovat písemně na stejná podací místa. Děkujeme.